Long top

Tricot en ik, …. we zijn niet zo’n goede vriendjes. Maar onbekend is onbemind en na wat oefenwerk met kleinere projectjes, zette ik toch maar de stofschaar in een lap stof die al even in de kast lag te blinken.

Het werd een “long top”, iets tussen t-shirt en kleedje met halflange mouwen, ideaal voor de zachte herfst/winter in deze contreien. De zakjes geven het iets extra, om me over het pyjama gevoel te zetten.

long top  door MiestafletIn de werkbeschrijving voorzien ze geen boordstof maar werken ze voor de afwerking met stroken van dezelfde tricot. En net daarom bleek de halslijn van de eerste versie voor de oudste dochter net iets te wijd… boehoe.

Long top door Miestaflet

Op dag 2 van KCW besloot ik een maatje kleiner te maken voor de middelste dochter… mét boordstof deze keer. Long top door Miestaflet

Hoewel er nog veel ruimte voor verbetering is, vind ik het al bij al wel geslaagd.

Long top door Miestaflet

En de dochter, die is ook content. De tricot is immers zalig zacht.

Long top door MiestafletRest me nu nog het tornmesje boven te halen en de halslijn van de koraalrode versie ook aan te passen.

Patroon: Girls long top 12/2011 

Stof: Elk grove knits, Birch fabrics

10 thoughts on “Long top

  1. Pingback: Rowan Tee | Miestaflet

  2. Pingback: a “berry” wild dress | Miestaflet

Leave a comment