Quilt Market

Een oproep op facebook en wat over en weer gemail later en daar lag plots een heerlijk pakket aan mijn voordeur te blinken:

Serengeti By Birch FabricsStoffen van de nieuwe Serengeti Collectie van Birch fabrics die vanaf november gelanceerd wordt.

“Of ik hen wou helpen met wat Quilt Market Prep sewing”  en wou naaien met de tutorials die op hun site staan.

En zo naaide ik vijf ritstasjes, een mandje, twee olifantjes, een omkeerbaar topje, en vier slabbetjes bijeen (er ontbreekt er eentje op de foto).

Serengeti Birch Fabrics

Het zijn stoffen die ik er zelf niet onmiddellijk op het eerste gezicht zou uithalen, maar het werd een heel plezante opdracht om de dierenprints en de geometrische prints te combineren. En de zachtheid, oh, zo zacht.

Serengeti Birch Fabrics pouches

Serengeti Birch Fabrics elephants

Er werd even getwijfeld of de kwaliteit wel goed genoeg was. Iets naaien en een foto ervan trekken is toch iets anders dan iets naaien en het opsturen naar de professionals.

Serengeti Birch Fabrics bibs

Vandaag kon ik al die stoffenpracht zelf gaan aanschouwen op de Quilt Market.  Het werd een adembenemende ervaring waar ik nog lang van ga nagenieten.

De International Quilt Market is een internationale handelsbeurs waar ontwerpers en fabrikanten hun nieuwe collecties voorstellen. Grote namen als Robert Kaufman, Michael Miller, Art Gallery, Birch fabrics, Moda, Kokka, Cloud 9, Cotton and Steel, etc, hebben er een booth waar ze hun klanten ontvangen (en niet alleen voor stoffen maar ook voor patronen, naaimachines, garen, etc)…

Quilt Market Sewing, MiestafletHet was heerlijk om de gezichten te zien achter enkele grote namen.

Quilt Market 2014Ik smolt helemaal weg bij de prints van Leah Duncan. Maureen Cracknell bleek een supervriendelijke madam. De Hello Bear collectie is er eentje op naar uit te kijken en oh oh, wat een kleurenpracht bij Echino!

 

10 thoughts on “Quilt Market

  1. Annick @ MinnieMie

    Die mix&match van stoffen is helemaal wauw!!! Het zijn ook niet meteen stofjes die ik spontaan zou aanschaffen maar zoals jij ze presenteert lijken ze net uit een dure designer kraamcollectie te komen. Ik ben echt onder de indruk, fantastisch gedaan!

    Reply
  2. Pingback: Never say never | Miestaflet

  3. Pingback: The reversible pullover bib – a tutorial for Fabricworm | Miestaflet

Leave a Reply

