baby doll basket

dollbasket by MiestafletIk schafte me het patroontje al meer dan een jaar geleden aan terwijl ik broedde op een verjaardagscadeautje.  Ik haalde de deadline niet, kocht een ander cadeautje en schoof het project op de lange baan…

doll basket by MiestafletEen jaartje later dook ik het patroontje weer op voor hetzelfde poppenmoedertje dat een jaartje ouder werd.

dollbasket by Miestaflet

Laatst werd iedereen wild van ananassen, nu zijn het wandelende takken, … ooit waren het appels. Maar canvas appels verwerken zich minder gemakkelijk dan soepele katoentjes. En zo bleef dat lapje stof wachten op een geschikt project.

dollbasket by Miestaflet

Het kussentje en matrasje zijn omkeerbaar.

Volgende keer maak ik de voering ietsje kleiner en ga ik op zoek naar nog iets stevigere vlieseline. Er staan er hier al drie te popelen.

dollbasket by Miestaflet

Wat de uitslag van de give away betreft : random.org haalde er de 14e reactie uit:

give away uitslag

 

jochapeau
June 16, 2015 at 00:57
Die kleine meisjes jurkjes blijven altijd zo hard scoren qua schattigheidsgehalte bij mij ! Ik krijg er eigenlijk zin in om ook eens een Janneke te maken voor mijn nichtje … (misschien heb ik wel eens even tijd in de vakantie). En eerlijk … ik doe ook heel graag mee voor de mooie stempel.

Beste Jo Chapeau, mail je me je adresgegevens door? Dan komt dit stempelpakketje jouw richting uit.

dollbasket by Miestaflet

—————————————————

A whole year of procrastination, but finally I sewed this little doll basket together. Next time I’m making the lining a bit smaller.  Some more sturdy interfacing might be worth the effort too.  

Pattern: Baby doll basket, by Made

Fabric: apples red by Kokka, Coton Petite Pivoine turquoise by Petit Pan and Confetti dots by Dear Stella

12 thoughts on “baby doll basket

  1. Joke

    Het ideale geschenk voor een poppenmoedertje! O, en ik zie die appeltjes nog altijd heel graag.

    Reply
  2. Julie

    ZO mooi. Ik maakt er ook al eentje maar het bleef niet recht staan. Ik kocht ondertussen de stevigste vlieseline die er bestond, volgens de mevrouw van de markt toch. En dan hoop ik ook op dit resultaat!

    Reply
  3. jochapeau

    Echt ? Ik was hier al weer vol bewondering aan het kijken naar dit mooie poppenmoedercadeautje … zo perfect en zo mooi en zo leuk om geven en krijgen (waarschijnlijk) … en dan … ik ben superblij !!! Echt superblij !!! Ik mail je snel mijn gegevens door 😉

    Reply
  4. piepow

    O mooi! Dit staat ook op mijn ellenlange naailijstje. Echt mooi. En die appeltjes gebruikte ik hier ooit voor een zonnehoedje voor Lilith.

    Reply
  5. Oma Claudine

    zo mooi!! Hier bij de 4 female kleinkinderen geen enkele echte poppenmoeder tot mijn grootste spijt

    Reply
  6. barbara

    oh haha, dat is grappig, volgende post die ik lees en ik zie dat ik eigenlijk al te laat was voor de give-away 😉 oeps 🙂 in elk geval wel een heel leuke poppenmand!!

    Reply
  7. tante Leentje

    Prachtig! Als Maud zich tot een poppenmoedertje ontwikkelt weet ik alvast een ideetje voor haar volgende verjaardag 🙂

    Reply

Leave a comment