Perfectly imperfect

Nele lanceerde een oproep tot stashbusten. En ik kon alleen maar uitvoerig ja knikken. De nog te verwerken stoffen stapelen zich hoog, terwijl ik ondertussen mijn best doe om online enkele nieuwe prachtige collecties te negeren. Tijd dus om een naaiversnelling hoger te schakelen, zodat ik die stoffenpracht toch in mijn winkelkarretje kan klikken.

Zebra by Miestaflet

Ik zag in de zebra stof een losse broek voor één van de dochters, maar in een impulsieve bui werd het een kleedje. De stof is van typische “quilting” kwaliteit, wat het ideaal maakt voor een modelletje met plooien.

Zebra by Miestaflet

Ik verwerkte in het voorpand een strook pied-de-poule tussen het bovenstuk en het rokdeel.

Zebra by Miestaflet2

Het jurkje sluit achteraan met kleine drukknopen. Wat je langs de buitenkant niet ziet is dat ik er één omgekeerd in sloeg. Het kostte me een gescheurde nagel om die er terug uit te prutsen en er kwam nog een extra laagje vlieseline op de voering aan te pas om er een nieuwe in te kunnen slaan. Dat “net-niet” gevoel, aargh, ik kan daar op vloeken. Perfectly imperfect, weet u wel.

Zebra by Miestaflet

 ————————————————————–

I’m seeing gorgeous fabric collections online but I promised myself to stash-bust, “work with what you have”. The only solution is to speed up on sewing, so that’s exactly what I’m doing.

This fabric is a quilting cotton, what makes it a bit too heavy to make a gathered skirt. For pleats though, it works just perfect. On the contrary … this dress turned out not so perfect. Right at the end I managed to insert one metal snap button the wrong way around and it took me a broken fingernail and some extra interfacing to make it right. Sigh.  Well… as long as this little lady is happy, perfectly imperfect will do just fine.

Zebra by Miestaflet

Pattern: Geranium Dress  (I shortened the dress a couple of inches)

Fabric: Zahara, by De Leon Design Group, Alexander Henry Fabrics 

13 thoughts on “Perfectly imperfect

  1. Fruits de Mère

    Zalig! Ik vind zwart altijd een beetje gevaarlijk bij kindjes (alhoewel ik zelf een grote fan ben van zwart); maar dit is echt supermooi en ze staat er geweldig mee!

    Reply
  2. Pingback: Sew + Show #20 | StraightGrain

  3. Pingback: a “berry” wild dress | Miestaflet

Leave a comment