Toothless in houndstooth

Ik had nobele plannen voor de winter editie van Kid’s Clothes Week … tot een lelijk buikvirus daar anders over besliste. Twee volle weken lang sneuvelde de éne dochter na de andere en ik kus nog altijd mijn (toen goed gewassen en ontsmette😉 ) pollekes dat het domino-effect zich niet doorzette naar manlief of mezelf.

Ik begon in die week aan een eenvoudig rokje voor de oudste dochter, zo eentje dat combineert op alles.

Pauline by Miestaflet1

De kwaliteit van deze pied-de-poule stof is subliem. De iets zwaardere stof leek me perfect voor een plooirokje en zo viel mijn oog op Pauline.

Na wat voorstudie en gegoogle, besloot ik de maatvoering toch maar dubbel te checken. En inderdaad, volgens de maattabel bleek maatje 4 jaar de meest geschikte maat voor de 8(!) jarige. Er werden zelfs geen aanpassingen in de lengte gemaakt. In het boek vallen de rokjes immers nogal zedig uit.

Pauline by Miestaflet2

De tailleband van het rokje werd gevoerd met zalig zachte voile. Hetzelfde stofje trouwens waar deze kleedjes mee gevoerd werden.

Pauline by Miestaflet

—————————————————————

I had big plans for this winter season of Kid’s Clothes Week. Plans that were sabotaged by a nasty stomach bug and sick girls. I did start on a project but it took me forever to finish. My oldest needed a simple and neutral skirt. Pleats in this gorgeous houndstooth fabric did just the job. 

Pauline by Miestaflet4

 Pattern: Pauline, Zelfgemaakte kleertjes 2 by Catherine Deweerdt

Fabric: Denim Deluxe Houndstooth , House of Denim, Robert Kaufman fabrics

7 thoughts on “Toothless in houndstooth

  1. danine

    prachtexeplaar!
    ik maakte vorige week ook de pauline, maar was zodanig gulzig naar naaitijd dat ik de maten vergat op te nemen. Ik maakte de 4 jaar voor mijn 3 jarige en moest nog redelijk veel aanpassen.. En die lengte… Is inderdaad een zedig rokje😉

    Reply
  2. lielebeesje

    Mooi!
    Ik maakte een 4 jaar voor mijn supersmalle zesjarige en dat rokje is inderdaad nog steeds veel te groot (leve de knoopsgatenelastiek, zo is het toch al draagbaar).

    Reply
  3. Pingback: Perfectly imperfect | Miestaflet

Leave a Reply

