Houston calling

Het was toen dat ik besliste dat ik ooit één van de dochters eens in een astronautenkleedje wou zien. Ik bestelde op slag het stofje en koesterde het in de stoffenkast.

Drie en een half jaar later, liet ik het nog eens door mijn vingers glijden. Zou ik? De rockets zijn nog altijd retro en een beetje toepasselijk is het hier alleszins wel. De oudste dochters zijn het ondertussen een beetje ontgroeid, maar het stofje heeft iets schattigs waar de bijna-2-jarige-peuter volledig mee weggeraakt.

Geranium Dress

 

Astronautjes voor Lotta dus. Met een knallende sterrenvoering om in het thema te blijven.

Astronauten - Geranium Dress

Ik maakte de Geranium Dress al eerder, maar deze keer ging ik voor paspel, voor knoopjes ipv een blinde rits, voor rimpels in plaats van plooitjes en een andere halsuitsnijding.

Geranium Dress

Ik dacht de achterpanden van het lijfje te kunnen laten doorlopen, maar vergat bij het knippen dat bij een knopensluiting de 2 panden overlappen.

Geranium Dress achter

Het rokdeel werd serieus ingekort. Wij zien immers graag wat blote peuterbeentjes.

Geranium Dress

Geranium Dress
Stof: Retro Rocket Rascals by Michael Miller
Patroon: Geranium Dress by Made by Rae

11 thoughts on “Houston calling

  1. Maria-Clara Van den Bossche

    Ik ben absoluut fan! En Lotta’s haartjes zijn zo lang geworden! Het was hier vorige week vintage fair, was echt iets voor jou denk ik!

    Reply
  2. mirabella

    Wat een schoon jurkje. Echt heel tof en het staat haar echt heel leuk. Ben jaloers op je naaikunsten. Mooier dan de kleding uit de winkels en zo origineel.

    Reply
  3. Mie Katoentje

    De laatste 2 yard Retro Rockets worden hier ook gekoesterd. Ik denk dat het hier ooit een dekentje wordt, zo gaan we optimaal kunnen genieten van dat prachtige stofje. Schoon kleedje, en alle meisjes hebben het recht om hunschone blote benen te laten zien!

    Reply

Leave a comment