Hemdjes Sew along

Hier doen we mee.

Maar we zeuren een beetje. Met een eenvoudig meisjesbloesje, de Burda 9744: een patroontje waar ik verliefd op werd toen ik dit bloesje zag. Ik kocht het al een tijdje geleden tweedehands op Kapaza, maar dat lag ondertussen stof te vergaren.

We maken het ons gemakkelijk: geen drukke prints, gewoon een effen katoentje van Kona Cotton. De rokjes schreeuwen om effen T-shirtjes… of bloesjes. Ik twijfelde even omwille van het tuttigheids-gehalte, maar ga toch voor versie C met Japans achtige ruffle mouwtjes. Het is hier ook zò warm 😉

We zullen wel zien wat het geeft.

Allez hups, nog de merktekens van het patroon driegen, en we zijn al mee met dag 1!

8 thoughts on “Hemdjes Sew along

  1. katja

    Oh, dat ziet er een super patroontje uit! Ik zou ook voor versie C gaan….
    Ik ben al benieuwd naar het resultaat! En fijn dat er ook een meisjesversie tussen zit….
    .

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Ewel, nee, dat heb ik hier gisterenavond voor de eerste keer zitten proberen. Maar omdat Mamasha dat zo schoon uitlegde, wou ik dat ook eens doen. Volgende keer toch maar met drieggaren, want met gewone stikzijde, is het toch niet je dat.

      Reply
  2. Tinne

    Oh zucht, ik ben al zo lang op zoek naar dat patroontje, ook na het zien van Vinks bloesje. Stikjaloers ben ik…

    Reply
  3. Omaclaudine

    Niks tuttig aan dat patroontje hoor! Ik ken hier 5 meiden die er dol op zouden zijn!
    Claudine

    Reply
  4. Pingback: KWCW « Miestaflet

Leave a comment