Op haar paasbest

Nog meer Homemade Mini Couture.

Bij de laatste organisatie van de naaiplek, nam ik me immers voor om te naaien met wat ik heb. Stofgewijs zijn die voornemens ondertussen niets meer waard, maar de voorraad patronen, die blijft voorlopig stabiel.

 

test mambo

Het was liefde op het eerste gezicht met Tsuru en de marineblauwe kraanvogels worden sindsdien gekoesterd. Toen ik hier op zoek ging naar een stofje met wolkjes en vogels, kwamen de turquoise kraanvogels zowaar ook de brievenbus binnengevlogen.

 

Mambo door MiestafletOmdat de Giggle toch nog vrij ruim viel en afhangende schouders voor de Mambo geen optie waren, besloot ik nog een maatje kleiner te gaan:  maatje 5 jaar voor mijn fijn meisje van zeven.

Mambo door Miestaflet

 

Het originele plan was om de stof te breken met rode paspelband maar omdat ik het juiste rood niet vond, maakte ik paspelband in marineblauw Kona Cotton.

Mambo door Miestaflet

 

Mambo door MiestafletVoor het rokdeel kozen we een rimpelrok. Voor wie er iets aan heeft: ik nam de taille X 2,4 en deelde dat door 2 voor het voor- en achterpand. Het achterpand deelde ik nog eens door 2 voor de ritssluiting en telde er de naadwaarden bij. Bij het rimpelen liet ik de naden van het rokdeel en het bovenstukje doorlopen.

1,5 Yard bleek net wat te weinig om de rok voldoende lengte te geven en zo werd er nog een strook van 10 cm Kona Cotton aan vastgenaaid waarbij ik de zijnaden eveneens liet doorlopen. Met een ruime zoom van 1+ 4 cm bleef er nog een strook van 4 cm over.

Mambo door Miestaflet

Het kleedje valt iets langer maar daar hebben we hier geen spijt van. Dat betekent alleen maar dat ze er wat langer van kan genieten.

 

stof: Tsuru by Rashida Coleman for Cloud9 fabrics –  en Kona Cotton
patroon: Mambo, Homemade Mini Couture

10 thoughts on “Op haar paasbest

  1. intersumus

    oh waauuw…moet echt eens beginnen naaien voor m’n eigen dochters en beginnen aan rokjes (en dan ooit mss zulke mooie kleedjes) doet me helemaal wegdromen…mooie stof ook (én mooie dochters)

    Reply

Leave a Reply

