Lua

For the English readers: please scroll down for a summary in English or click the translate button on your right for some help from Google.  

tester tour button

Toen An van Straightgrain een oproep plaatste om haar nieuw slaapzakpatroon te testen, stelde ik me enthousiast kandidaat. Er mogen hier in huis dan geen kleine babietjes meer  slapen, eigen ervaring leerde me dat zo’n slaapzak een heel dankbaar babycadeau is.

Het patroon en de werkbeschrijving van Lua is goed uitgelegd. Op wat blinde rits ervaring na, kan elk beginnend naaister er mee weg.

Er werden twee versies gemaakt:

Voor maatje 6m-1j werden de olifantjes van Birch gekozen. Een stofje dat ik al eerder gebruikte en mijn zachtste babykatoentje blijft in de stoffenkast.

Lua door MiestafletIk deed een dappere poging om de print netjes te laten doorlopen, maar had die ochtend blijkbaar net wat te weinig koffie gedronken.  Lua met paspel, door Miestaflet

Om het kleinste maatje te testen, gooide ik het over een andere boeg. Geen paspel of print, maar effen grijs Kona Cotton (dat helaas o zo gemakkelijk kreukt).

Lua door Miestaflet

Ik wou al lang iets doen met deze pin en dit projectje leek er perfect voor. Ik had het puzzelwerk onderschat en was blij dat ik het vosje eerst eens getest had. Het eindresultaat mag dan niet helemaal perfect zijn, het doet mijn hart toch een slagje sneller slaan (en bijna verlangen naar een kersvers babietje, dat ook).

detail vosje, door Miestaflet

De oogjes werden voorzichtig geborduurd. De knopen met extra zorg eraan genaaid.

———————————–

 My three little ones are not so little any more. Yet I was excited to test the sleep sack pattern for An. I know from my experience that a sleep sack can’t be missed in those first two baby years and it makes a great personalized welcome gift for a sweet little baby. 

I made two sizes. I love the soft elephant Birch fabric and used some dark red piping and buttons to add more color. I tried to match the print at both sides from the piping but well, … I think I needed some more coffee that morning. 

My favorite is the smaller size. It’s the first time I gave paper piecing a try and, although it’s far from perfect, it makes my heart jump. No fancy prints or piping, just a lil’ fox at the bottom. I used Kona Cotton and it wrinkles a lot. But hey, sleep sacks are made for sleeping, right?

For the batting I used “Warm en Natural”. Since I don’t have any experience with batting, I just picked one randomly in the batting aisle at Joann’s. I really like the outcome, not too thick and yet it adds some extra warmth. If anybody has better suggestions for a breathable batting, please let me know. 

Lil' fox

Pattern sleep sack: Lua by Straightgrain

Pattern fox:  Lil’ fox by Artisania

Fabrics: Jay-Cyn Designs for Birch Fabrics, Mod Basics, Organic, Ellie Fam Coral and Kona Cotton

Batting: Warm and Natural

Buttons and zippers: Joann

button slaapzak

Thanks An, for having me in your pattern test tour. It was an honor to participate.

28 thoughts on “Lua

  1. Liesbet Rombaut

    Wauw, dat vosje! Zou je het misschien zien zitten om daar een tutorial voor te schrijven? Ik zie me daar eigenlijk geen beginnen aan…

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Check de link, Liesbet. Bij het patroon zit de werkbeschrijving en dat was voor mij alvast voldoende. Een beetje puzzelen maar wel plezant.🙂

      Reply
  2. Joke

    Wauw! Onder de indruk! Zou ik het dan toch aanschaffen voor mijn verse baby van bijna-10-maanden? Je doet me erg twijfelen!

    Reply
  3. stannel78

    Dat vosje is er boenk op! Prachtig! Enne het trucje van het patroon te laten doorlopen: Mail me maar eens dan😉 Ssst en niet verder vertellen dan hé!

    Reply
  4. filsanddraps

    Lo he encontrado tan tan bonito con el zorro que voy a comprar el patron del saco y del zorro para hacerselo a mi peque. Aunque casi tiene dos años y se le hara pequeño enseguida. El zorro de patchword parece dificil… Nunca he hecho patchwork.. Crees que podre hacerlo? Me encanta tu blog! Lo voy a seguir!

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Yo tampoco he hecho patchwork antes de probar el zorro y no es tan difícil. Si compras el patron, viene con instrucciones. Es como un puzzle.

      Reply
      1. filsanddraps

        Gracias. Ya leí que era tu primera vez con patchwork… Lo voy a probar.. Te ha quedado precioso!! Y gracias por descubrirme los patrones de animales tan divertidos… Ya soy fan tuya!

    1. miestaflet Post author

      Bij Artisania dat patroontje kopen en dan kan je aan de slag. Je krijgt een volgorde hoe je de stukjes aan elkaar moet naaien. Zo heel moeilijk is het niet. Proberen!

      Reply
  5. Pingback: big fox little fox fanfare sleep sack | skirt as top

  6. Pingback: Give away – Lua patroon | Miestaflet

  7. Pingback: Lua Pattern Tour day 2 | StraightGrain

Leave a Reply

