KCW dag 3, 4 and 5

Een Giggle voor de oudste dochter als tweede KCW project, dat was het plan. Een hemdjurk staat hier al lang op het verlanglijstje en ik hoopte uit de werkbeschrijving van de Giggle hiervoor de nodige tips mee te kunnen nemen.

DSC_0752

En zo spurtte ik op de derde KCW dag naar Joann’s voor patroonpapier, knoopjes en passende stof voor het beleg.

ik ging hier speuren naar tips over de maatvoering en besloot de 6j te maken voor mijn fijn meisje van 7 en verlengde het rokdeel met 6 cm.

Giggle door Miestaflet

Op de 4e KCW dag werd er geknipt en gestikt, knoopsgaten gemaakt en knoopjes aangenaaid.

Giggle door Miestaflet

Op de 5e KCW dag werd er getwijfeld en werden dezelfde knoopjes losgetornd en opnieuw aangenaaid. Dank je wel, Joke, voor je hulplijn.

Giggle door Miestaflet

 

giggle knoopjesZie hoe die knoopjes spelen met het licht.

Er is nog ruimte in de breedte, in de lengte zit ze ok. Ik ben er nog niet uit of we voor een ceintuurtje of striklint gaan. Het wordt immers geen feestjurk maar een alledaags lente-/zomerjurkje. En ook zonder ceintuurtje, vind ik de jurk mooi vallen.

DSC_0751

Het stofje, dat vindt de dochter de max. We wonen in een omgeving waar wasbeertjes, eekhoorntjes en hertjes tot de plaatselijke fauna behoren. Dus laten we dat maar als excuus gebruiken om ze te laten stralen in dit uber lentestofje.

Giggle door Miestaflet Giggle door Miestaflet

Stof: Wee Wildlife Spring van SPX fabrics – blauwgrijze voering in Kona Cotton

Patroon: Giggle, Homemade Mini Couture

rect4382-e1396880291223

 

7 thoughts on “KCW dag 3, 4 and 5

  1. An

    Héél mooi! Zit idd. perfect. Ik zou er nog een fijn roze ceintuurtje indoen. Of lintje. Een klein detail, maar net dat ietsje meer. (An)

    Reply
  2. eva maria

    Prachtig! Hier huppelt zo’n rokje rond, het stofje is pure lente. En die Giggle is een leuk model, ik prefereer een ceintuur ipv een striklint, maar dat is mijn smaak natuurlijk.

    Reply
  3. sewbidoo

    Ik heb de KCW gemist maar kijk graag naar jouw prestaties! Schitterend! En ik wou dat ik jouw oog voor stofkeuze had, altijd supergoed!

    Reply
  4. Pingback: Op haar paasbest | Miestaflet

Leave a Reply

