Kleedjes, kleedjes, kleedjes.

Ik zit in kleedjesmodus.

Terwijl het momenteel elke ochtend diplomatisch puzzelen is met T-shirts, giletjes, rokjes, kleedjes, broekkousen of leggings, hoop ik er binnen een kleine 2 maand met 1 kledingstuk per kind van af te komen. En, amai, kijk ik daar naar uit.

De decibels die hier ‘s morgens bij elkaar worden geschreeuwd, het maakt me tureluut. Zeker nu de peuter van nog geen 2 ook al haar eigen zegje over haar garderobe doet.

Een kleedjesplan dus. Zwierende kleedjes, want A-lijntjes worden lauw onthaald.

Kleedje nr. 2 voor de oudste : wat streepjes en fluo.

fluo1

Het voorpand van dit basispatroon  werd verknipt en laat 2 strookjes dubbelgevouwen biaisband piepen. Met de resterende biasband werd een ceintuurtje geïmproviseerd.

fluo2

fluo met model

met sandaaltjes

Stof: Bella Weave Schooner Ruta by Lotta Jansdotter

20 thoughts on “Kleedjes, kleedjes, kleedjes.

  1. Oon

    Dat is zo’n stofje dat ik zelf nooit zou kopen, maar als ik het zo zie in combinatie met dat fluo vind ik heel geslaagd. Het staat haar prachtig! En zo assorti met haar sandalen.

    Reply
  2. Katrien

    Heeeeel mooi en zou prachtig zijn voor één van mijn drie dochters !
    Ik vraag me wel af hoe je het ‘litske’ gemaakt hebt voor het centuurtje ? Alle, het litske zelf is niet moeilijk, maar hoe zet je het ze schoon vast aan het kleedje … over mijn probeersel van vorig weekend (volgens uitleg uit het boek Stof voor Durf het zelvers) was is niet zo tevreden …

    Reply
  3. Esther

    Wauw! Spat van het scherm af! Ik twijfelde om dit stofje in oranje te kopen en nu ik het resultaat zie ga ik zeker bestellen! En zijn het ook de salt water sandals die ze aan heeft? Ik was ook verkocht, ze zijn super!
    Groetjes Esther
    Vanjansen.blogspot.com

    Reply

Leave a Reply

