Eén

De grote zussen hadden voor haar zorgvuldig de olifantjes gekozen. Maar dat stofje bleek uiteindelijk toch iets te zwaar  geweven voor het zomers jurkje dat ik in gedachten had.

Dus gingen we over op plan B en werd één van de meest gekoesterde stofkes opgediept. Want toen laatst dit jurkje  in de doos van de voorlopig te kleine kleertjes werd opborgen, huilde ik vanbinnen een beetje. Ik zou natuurlijk gewoon een kussen kunnen maken uit die wondermooie stof… maar zeg nu zelf, rond een baby peuterlijveke, zit dat toch veel schoner!


Er rolde ook een omkeerbare bloomer  van het machine voor dat allerliefste pamperkontje.

Oh, lief Lotta’tje , niet te geloven:  je bent al 1!

Kroon: Patroon door Minna Dotter in stof van Kokka, Little Elephants, Blue

Kleedje en bloomer: Oliver+S, tea party Sundress in het hemelse Helium van Petit Pan

14 thoughts on “Eén

  1. FdG

    Waw, zoooo mooi! IK heb die olifantjes ook maar in andere kleuren… en blauw is echt onze favoriet! Jaloers…😉 Sjiek! Proficiat!

    Reply
  2. stien

    Zo’n schone foto’s! Amaiamai je doet me weer mijmeren. Spijtig he, dat dat zo rap gaat! En ze is zo groot geworden!!!

    Reply
  3. piepow

    Zo mooi! En zo schattig! Ik maakte voor mijn kleine meid een verjaardagskleedje in dezelfde stof toen ze twee werd. Het blijft een echt topstofje!

    Reply
  4. Oon

    O, juist, jullie hadden een 1 mei kindje! Gelukkige eerste verjaardag, Lotta!
    En dat jurkje, dat is wondermooi. Ik heb ook nog een grote voorraad van die stof liggen en ik maakte er zelfs nog niets uit, want stel dat die ooit op is!

    Reply
  5. Joke

    Hiep Hiep voor Lotta!! Die eerste verjaardag he,… Ook een dikke proficiat voor jou!!
    Prachtig dat kleedje. Ik sta hier ook nog voor een geboortecadeautje, ik denk dat ik mijn patroon ook maar eens ga opdiepen, want ik heb het tot hiertoe nog niet gebruikt.

    Reply
  6. Patsy

    Hieperdepiep hoera Lotta! En wat een mooie creaties zijn al die jurkjes! Kon ik mijn tijd wat beter verdelen dan kon ik ook nog eens wat oefenen…
    Die (omkeerbare) bloomers, dat waren dingen waar ik zo’n 4 jaar geleden naar zocht maar nooit gevonden heb. Ach.

    Reply
  7. Pingback: Allemaal rokjes « Miestaflet

  8. Tamara

    Schandalig te laat maar ik heb dan ook een schandalige blogachterstand…

    Maar toch een heel welgemeende proficiat met je 1 jarige dochter!
    De tijd vliegt inderdaad.

    Maar anderzijds, zo een peuter van (bijna) anderhalf is ook wel wreed plezant: het beginnen babbelen, de grotere interactie, het karakter dat duidelijker wordt. Boeiend!

    Hiep hiep hoera voor Lotta!

    Reply
  9. Pingback: Schommelkameraadje | Miestaflet

Leave a Reply

