Antoinettekes

Al 10 jaar liefde voor Anton, sinds kort werd ik ook verliefd op Antoinette. Liefde op het eerste gezicht, die strik, die paspel…

Een Van Katoen patroontje onder het machine, dat verzacht het feit dat ik het evenement van het jaar zomaar aan mijn overzeese neus zag passeren…

Het testkleed liet echter al snel blijken dat de strik niet zo fantastisch speel- en schoolvriendelijk was. Toch niet voor mijn enthousiast meisjesgeweld. En laat het nu vooral schoolkleedjes zijn, die hier dringend in de kleine meisjeskast moeten aangevuld worden. Dat het kleedje zoveel mooier is met de strik, daar bestaat geen twijfel over. Maar voor het dagdagelijks gebruik, werd er een versie-zonder-strik uitgetest.

In afwachting van een blinde-ritsvoetje, werd er eerst biais in plaats van paspel gestikt.

De combinatie van de Bulles bleues van Petit Pan met rood, was al een klassieker. Maar omdat dit jurkje onlangs te klein was geworden, werd het stofje terug boven gehaald.

Anton en Antoinette… ze hebben allebei mijn hart gestolen!

8 thoughts on “Antoinettekes

  1. misslizz

    ook zonder strik vind ik ze heel mooi geworden! precies een totaal ander kleedje. een erg goed idee vind ik eigenlijk, want ik vind de strik ook erg mooi maar toch ook nogal ‘overdressed’.

    Reply
  2. Miss Oiselle

    Hé, leuk. Ik ben ook bezig aan de strikloze versie aangezien mijn model geen strikken wil dragen. Ik was van plan om een rond kraagje uit te werken (zoals An hierboven ook voorstelt). Maar jouw resultaten zijn ook heel mooi. Ik denk er nog over na en zal het waarschijnlijk laten afhangen van hoeveel tijd ik beschikbaar heb.

    Reply
  3. Joke

    Ze zijn prachtig!! Ook zonder kraag. Een afneembare kraag, zou dat een optie zijn? twee kleedjes in 1.

    Reply
  4. Pingback: Antoinette met kraagje « Miestaflet

  5. Hilde

    Oh… nu doe je me twijfelen om het patroon alsnog te kopen. Ik had het niet aangekocht omdat ik het niet zo op strikken heb, maar zo zonder strik is het wel heel leuk!

    Reply

Leave a Reply

