Valentine-zottigheid

Net voor kerst ging ik nog decoratie zoeken. Groot was mijn verbazing om al het kerstgerief toen al in de soldenrekken aan te treffen terwijl de winkel  volgestouwd zat met schreeuwende Valentijnsdecoratie. Meewarig schudde ik mijn hoofd, no way dat ik met die commerciële gekte mee zou doen.

Totdat… de dochters op school begin deze maand een Valentijnsprogramma meekregen. Dat ze zeker “Valentines’ moesten meebrengen op 14 februari. “Valentines?” Een mailtje naar de directrice en wat gegoogle later, had ik het concept door.

Ik bracht wat Pinterest- ideetjes aan en de dochters vielen voor het foto-project.

We diepten een lange witte stok op in de garage en tussen de knalroze en rode Valentinesrekken vonden we hartjeslolly’s in de winkel.


Geen melige romantische tekst voor de kleutertjes, een hartje voor hun vriendjes, dat kon best.

En voor de Juffen werden er koekjes gebakken. Want die zien ze  graag en daar zijn we alleen maar blij om.

Niet zomaar koekjes: koekjes uit dit receptenboek van een vleugje nostalgie in Gent. Het bleken de lekkerste koekjes die we hier ooit al gebakken hebben. Die gaan we nog maken, al was het maar om nog eens met een spuitzak te mogen werken en een vanillestok uit te schrapen, zo leuk dat dat is.

En zo zijn de dochters deze morgen vertrokken met hun Valentijn-tractaties. En ik geef het toe,  wat ben ik cerieus naar hun Valentines-oogst deze middag.

9 thoughts on “Valentine-zottigheid

  1. Ilse

    Maar zo tof!!! Die Valentines-kaartjes zullen vast en zeker de leukste en origineelste van de hele klas geweest zijn! En die koekjes zien er ook al zo lekker uit! Geen kans zeker dat je het recept zou willen posten of mailen😉

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Een emmer vol snoep waar we een heel jaar mee verder kunnen… En veel complimentjes over hun originele kaart, ha. Ik voel de druk van volgend jaar nu al😉

      Reply
  2. Pingback: Valentine « Miestaflet

Leave a Reply

