Seashore Sundress

Eind januari … winter dus.

Ja, er zijn veel bomen die kaal zijn, maar dat is ook het enige seizoensgevoel dat ik heb. De temperaturen schommelen enorm. Soms best koude nachten en ochtenden, maar de volgende nacht is het weer zweten onder de dons.

En toch heb ik de meisjeskasten in november uitgemest en het meest zomerse gerief nog even opgeborgen. Zoniet, dan is het elke ochtend ruzie omdat ze persรฉ zwierige zomerse kleedjes aanwillen.

Het is me ondertussen wel duidelijk dat diezelfde doos snel weer zal bovengehaald worden. Nog even en het is hier terug zomer lente met temperaturen waar je het liefst van al gewoon geen kleren aanhebt.

En laat dat een gegeven zijn dat het naaihart doet opslaan… wat is er leuker dan zwierige luchtige meisjeszomerkleedjes naaien.

Drie dochters, dat geeft bandwerk, aha!

Het patroon is van Oliver+S. De stofjes zijn twee gekoesterde Europese Petit Pannetjes. (Oh wat steekt deze Gentse rayon momenteel mijn ogen uit )


De ballonnetjes zijn van Michael Miller, een soldeke hiervandaan.

Allez hups, op naar ‘t volgend modelleke. We hebben een kleerkast te vullen.

7 thoughts on “Seashore Sundress

  1. vermiljoen

    gek, dat weer! Ik volg de blog van mycakies, en als daar over winter gesproken wordt, steken de blote benen mijn ogen uit. Ik zie dan wel heel af en toe een dikke trui, maar die hangt dan helemaal open, dus ik denk echt dat ‘t is om mij te plagen๐Ÿ˜‰
    En ja, Petit Pan. Dan zit je daar in de VS, zo dicht bij de bron van veel merken (zo anders dan Spanje), maar wat wil je dan? PP!
    En zal ik je wat vertellen, er komt een gigantische nieuwe voorjaarscollectie bij petit Pan, naar ‘t schijnt!

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Aargh Lien. Ik heb al een foto gezien van die collectie en dat steekt mijn ogen uit ja๐Ÿ˜‰ PP heeft nu eenmaal zo schone kleurtjes en motiefjes. Het Amerikaanse stoffenlandschap is zoveel fletser, vind ik. Ach ja, dat gras is altijd groener hรฉ.

      Reply
  2. Hilde

    Dat het hier maar snel even warm mag worden als bij jullie! Want ik hou niet echt van de winter… Veel te koud! Schone kleedjes trouwens! Uit dat rode petit pannetje had de oudste dochter hier vorig jaar een rokje!

    Reply
  3. Joke

    Oh maar zo gezellig, zo drie kleedjes op een rij!!!!
    Ik PP-freak helemaal mee. Al blijft het bij mij nog netjes opgevouwen in de kast liggen, ik zal er toch eens in moeten knippen.

    Reply

Leave a Reply

