La Kallounette

Voor Lotta’s geboorte maakte ik La Kallounette.  Een lieve tip van Meisjesmama.
Ik kon er niet snel genoeg aan beginnen, het zag er immers o zo schattig uit.
Meer versies zie je trouwens hier en hier.


Ik  blijf me verbazen over  mijn ‘roze’ keuze, maar op het stofje blijf ik verliefd.

Cerieus dat ik was naar het resultaat met baby!

En toch, zo fantastisch handig is het eigenlijk niet. Ik maakte het kleinste maatje en voor zo’n versgeboren opgefrommeld babietje zijn de armpjes eigenlijk overbodig. Bijgevolg is het toch maar een gek zicht. Wat wel ongelooflijk handig is, zijn de de ‘beentjes’. Het kind past immers mét dekentje in de maxi cosi of in de relax. Het kapje zit ook niet helemaal slim.

Bij deze, als ik het opnieuw zou maken, zou ik eerder een wikkeldekentje met beentjes maken dan deze versie.

Al blijft het uberschattig, daar niet van.

6 thoughts on “La Kallounette

  1. meisjesmama

    Heerlijk, zo’n opgefrommeld hummeltje.
    Ik hoorde van Liselore dat het bij het kindje van haar vriendin ook niet zon hit was, die kallounette. Eigenlijk hadden we het al wel kunnen weten he, mouwen zijn altijd het ambetantste om aan te doen bij baby’s vind ik!
    Astor heeft nog niet in zijn kallounette gelegen, het is er nog geen weer voor geweest eigenlijk. En het opgekrulde is er ook helemaal uit nu.

    Reply
  2. Liselore

    Ik vind jouw dekentje in dat stofje ook het einde, maar dus inderdaad niet zo handig! Kheb het eergisteren in levende lijve gezien bij mijn vriendin. Bij haar kloppen de mouwtjes wel, maar klopt de verhouding beentje/hoofdje niet (bij het dekentje wel te verstaan ;-))
    Spijtig hé, want als je het zo ziet liggen is dat supermooi! Misschien dat het bij de grotere maat wel klopt, maar ik heb alzins geen zin meer om het nog eens te gaan maken!

    Reply

Leave a Reply

