Fiesta

Al we-ken wordt er naar toegeleefd: de vierde verjaardag van ons oudste spook.

Aangezien ze op haar verjaardag verkleed mag aandraven als een kerstboom en we de dag erna 1200 km voor de boeg hebben, werd er gisteren een kleuterfeestje in huis georganiseerd.

Het liefst had ik de hele klas uitgenodigd want zo van ‘jij mag komen en jij niet”, daar zijn we niet zo aan. Maar ons huis heeft ook zijn beperkingen natuurlijk. 10 Kleuters leek een haalbare kaart.

Het was intens en hevig, maar ook o zo leuk. Gewoon ons feestvarken in form zien tussen haar Spaanse klasgenootjes, was puur genieten.

We deden een paar klassiekers: Een muziekpak, een puzzelzoektocht (met koud maar mooi weer buiten), bingo en de stoelendans.

Ze knutselden een versiering voor in de kerstboom met gekleurd brooddeeg en gingen witte katoenen stropzakjes met textielstiften te lijf.

Achteraf kregen ze hun zakje mee naar huis met wat snoep, ballonnen, hun brooddeeg-versiering en een kleine verrassing:

een haarrekkertje met een vilten bloemetje voor de meisjes

en een vilten dinosaurus-sleutelhanger voor de jongens.

 Nog enkele conclusies:

–  10 kleuters entertainen met een programma vol spelletjes en opdrachtjes is plezant en best te doen;

– 10 kleuters vrijlaten onder het mom ‘vrij spel’ en wie wil mag zich laten shminken, is chaos en vééééél lawaai;

– Niet alle kindjes zijn zot van pannenkoeken, de kleine Spaanse koterkes in elk geval niet;

– De cadeau’s waren er zwaar over. In mijnen tijd brachten we iets kleins mee, gisteren leek het Sinterklaas in 5-voud!

Maar hey, we hebben het overleefd. Al geef ik toe dat ik gisterenavond uitgeteld in de zetel gezondigd heb aan mijn 0% alcohol pincipe:  buikbaby of geen buikbaby, die paar slokken van manlief’s pintje had ik verdiend verdorie😉

11 thoughts on “Fiesta

  1. Oontje

    Dat van dat vrij spel, dat ken ik. Chaos alom. Maar ik ben ook niet zo aan die ‘ik zal eens 10 kinderen entertainen’ toestanden. Ze amuseren zich zo ook wel met al dat ‘andere’ speelgoed. Achteraf wel een opruimspelletje🙂
    Die attenties die je gemaakt hebt zijn heel tof! Die dino zie ik ook wel zitten voor de kleinste zijn afscheid in de creche (vrijdag al, help!).
    Tot gauw!

    Reply
  2. Tamara

    Wauw, je hebt er je werk van gemaakt! Vooral die rekkertjes en sleutelhangers zijn echt geweldig. Maar ook de spelletjes en activiteiten. Moet ik zeker onthouden voor september 2011…

    En geniet maar van een paar slokjes alcohol af en toe. ‘t Kan smaken en deugd doen!

    En een dikke proficiat voor het feestvarken!

    Reply
  3. nele

    dat was precies een tof feestje zeg!
    ik heb zaterdag een jarige en het vilt ligt hier ook klaar voor de kroon🙂
    (tips welkom trouwens, en waar vond je het dino sjabloon?)

    Reply
  4. miestaflet Post author

    Dat patroontje van die kroon vond ik in het lijstje bij Eloleo . Onderaan bij de patronen, verjaardagskroon Skip to my Lou (rechtstreeks linken, lukt niet).

    De dino vond ik met wat googelen en de leukste vond ik hier

    Reply

Leave a Reply

