Secret Santa

Vorig jaar was de drempelvrees nog net iets te groot. Dit jaar werd er niet getwijfeld: ik wou maar al te graag meedoen!

En zo geschiedde. Van het Secret Santa Elfje kreeg ik de verkorene in mijn mailbox. Na het lezen van Leila’s wishlist bleven de woorden ‘tas’ en ‘herfstkleurtjes’ hangen.

Het herfstigste stofje in de stoffenkast, bleek een Vermiljoentje. Een zoektocht in het plaatselijk stoffenwinkeltje leverde, ondanks de beperkte keuze, toch nog een passend voeringsstofje op.

Over het model werd niet lang gepiekerd: een mama van twee jonge kindjes heeft baat bij een handige “prop-alles-er-maar-in-tas”. En deze rol is hier al lang weggelegd voor de Messenger Bag.


Om de tas nog een extra’tje te geven, werd een bloemenbroche op de band vastgenaaid.


Binnenin nog twee handige vakjes en een ritstasje in verstopt.

Blij dat je blij bent, Leila!

11 thoughts on “Secret Santa

  1. Oontje

    Amai, zeg, zo schoon! Als ik op voorhand had kunnen weten dat jij mij zo krijgen, dan had ik wel meegedaan😉
    En dan technisch: hoe heb je dat verstevigd?

    Reply
    1. miestaflet Post author

      Met vlieseline op de buitenstof. Opstrijkbare en heel stevige. Geen cellulose maar van stof… hier in de stoffenwinkel gevonden.

      Van mij zou hij nog steviger mogen, maar mijn machine kan dat niet aan, vrees ik.

      En ik wil er voor jou ook altijd eentje maken, zenne, maar dan niet zo ‘secret’🙂

      Reply
      1. Oontje

        Dan zal je ook moeten zeggen wat je ervoor wil krijgen of waarvoor je wil ruilen. Maar dat spreken we binnenkort wel eens af, ok?

Leave a Reply

