‘t Is den binnenkant die telt

Met de moessonregens van de voorbije week scheelde het niet veel of we konden letterlijk zeilen op de velden hier beneden.

En omdat één keer douchen per dag ruim voldoende is en dit patroontje al lang schreeuwde om aandacht, werd er besloten om de zeilbroekskes eens uit te testen.

Veel effen stofkes lagen er hier niet te blinken, dus werd het gewone ditte ikeastof. Met een paspelke, want dat moet geoefend worden.

Maatje 3 jaar viel ruim voor het oudste spook maar 2 jaar dan weer net te klein. Kleine zus daarentegen is zeer dankbaar met het kleinste broekske.


Maar, waar ik echt helemaal content van ben, is de binnenkant. Ik weet niet hoe een gezigzagde enkele naadomslag er bij jullie uitziet, maar bij mij trekt dat op niks. Eén blik op de binnenkant en iedereen ziet hoe ‘zelfgemaakt’ het is.

Maar, dit postje van Mme zat nog in mijn hoofd en zowaar, de Engelse naad doet dat fantastisch. En nog eens des te meer omdat de naadwaarde 1/2 inch en mijn naaimachine geen vriendjes zijn. Maar eerst eens stikken op 3 mm en daarna op 1cm, dat lukt perfect!

En nu eens een bezoekje aan’t stoffenwinkelke voor een mooi effen stofje van deftige kwaliteit…

6 thoughts on “‘t Is den binnenkant die telt

  1. Oontje

    O! En ooo! En ooooo!
    Die moet ik beslist ook eens proberen voor de zonen.
    Dat ziet er nu toch wel deftig afgewerkt uit! Die blauwe is zalig. ‘k Weet nu helemaal niet meer waarvoor ik wil swappen🙂

    Reply
  2. Karen

    Schoon jong, vooral dat geel exemplaartje. Misschien moet ik mij toch ook maar eens wagen aan dat hele naai-gedoe want ik wil ook zo’n broekske voor de dochter🙂

    Reply
  3. LiseLABELot

    Als ik een zoon had, maakte ik dit broekje ook.
    Maar met drie dochters rollen hier enkel kleedjes en rokjes vanonder het machine.

    Toffe broeken!

    groeten, Mme. Li

    Reply

Leave a Reply

