Over foto’s trekken

Dat de tijd alsmaar sneller vliegt met het ouder worden, is een feit.  Maar soms bekruipt het me toch.

Kijk, rond deze tijd vorig jaar, schaften we ons dit beestje aan. Een weloverwogen aankoop waar lang over getwijfeld werd. Maar met het argument ‘ ik ga er me echt op toeleggen en met leren werken’, werd de serieuze hap uit de portefeuille gerechtvaardigd.

En nu zijn we bijna een jaar later en besef ik dat ik er nog altijd niet uithaal wat ik eruit zou moeten halen. Ik heb al wat gelezen, wel al eens geexperimenteerd, maar niet genoeg! Gemakshalve trek ik nog veel te veel op de auto-stand, waarbij ik koppig de flits blokkeer. In de foto’s mis ik de kleuren zoals ze echt zijn,  er zit een ‘waas’ over!

We hebben een ferme zoomlens, die idd soms wat nadelen heeft. Om van het gewicht nog maar te spreken. Maar heerlijk kunnen inzoomen zonder het spel van de meisjes te verstoren, is ook leuk.

Dus, hierbij een oproep! Weet u een deftig boek, waarin het allemaal in mensentaal is uitgelegd, vertel het me!

Op vakantie is er tijd om te lezen en te experimenteren zonder twee dametjes aan mijn rokken want die gaan daar ook genoeg om handen hebben.  En dan blijven de pc en de naaimachine ook thuis en is er ook minder afleiding.

Weet u een goed boek over reflexcamera’s? Of andere tips?  Laat maar komen!

7 thoughts on “Over foto’s trekken

  1. meisjesmama

    zo herkenbaar, al hebben wij een goedkopere sony. Ik trek altijd op auto of met de geblokkeerde flits. Ik wéét dat er meer uit te halen valt maar ik heb de moed niet om te lezen in ons boek. Wij kochten een boek van onze kodak (titel is Sony alpha blablabla), je hebt er zeker zo een van Nikon ook. Gewoon in de Standaard Boekhandel, maar dat is voor jou niet zo evident natuurlijk.

    Reply
    1. Isabel

      Ahja, wij hebben ook dat boek voor onze Canon en zogezegd zijn dat boeken waarin het allemaal eenvoudig uitgelegd staat, maar eerlijkgezegd vind ik dat nog altijd niet zo simpel (ofwel ben ik gewoon dom), ‘k heb dan ook niet meer verder gelezen dan de eerste hoofdstukken…
      Ooit leg ik er mij ook eens op toe!🙂

      Reply
      1. miestaflet Post author

        Ah ja he, Isabel, eerst vriendjes worden met een naaimachine en dan fantastisch goede foto’s trekken van al die adembenemende naaisels😉

  2. Hilke

    Wel ook maar gehoord, maar Digitale fotografie for dummies zou een aanrader zijn.
    en verder de boeken van Scott Kelby

    Reply
  3. maaike

    wel ik moet eerlijk toegeven dat ik zonder “les” er niets van zou bakken
    ik snapte gewoon geen jota van die termen uit de boeken: diaframgma, sluitertijd, witbalans,… ‘t was allemaal chinees
    veel succes!!

    Reply

Leave a Reply

