Van naaileek tot naaiwonder

Het kriebelde al langer – en dank zij al die veel te leuke naaiprojectjes in blogland, kriebelde het nog harder.

En deze keer wist ik het wel zeker: ik moest en zou uit België een naaimachine meenemen (geen zin in Spaanse handleiding). Mijn moederlief voorzag me nog van enkele stofjes op zolder en ik haalde nog snel enkele basisbenodigheden in de naaiwinkel…

Onder het motto: “ik kan dat ook ik wil dat ook kunnen, waagde ik me gisterenavond aan een eerste experiment (met dank aan de handleiding van deze Madame).

Moeha… na een uur vechten kennismaking met mijn machine, verscheen er eindelijk iets van aanvaardbaar gestiksel op mijn testhandoek.

Nog een uur verder verscheen er op mijn toch-al-veel-te-klein-hemdje-met-vlekken dit:

appel

Aan al jullie naaiwonders: R E S P E C T. Ik was er bijna in geslaagd om de voorzijde aan de achterzijde van het hemdje vast te stikken. Ik ga nog heeeeeeeeel veel mogen oefenen! Maar de motivatie is er.

Iemand ideetjes waar je nog meer tutorials haalt wat betreft het klungelen met de naaimachine hanteren van de naaimachine zelf ?

Wie weet post ik hier ooit nog wel iets dat effectief ook draagbaar is  :-) .

8 thoughts on “Van naaileek tot naaiwonder

  1. maaike

    oo ik durf ook niet te beginnen, ik zou echt die voor-en achterkant aan elkaar stikken…
    en zou echt vreselijk gefrustreerd raken
    maar doe zeker verder en misschien kan jij mij ook eens overhalen🙂

    Reply
  2. judith

    Hahahha schitterend! Ik herken mezelf!
    Ik heb ook net een naaimachine gekocht en blijf voorlopig ook echt een klungel!
    Ik begrijp niet hoe mensen als deze http://knofje.wordpress.com/ zichzelf een beginneling noemen!🙂
    Veel succes in ieder geval! Ik kijk uit naar je verdere werk!

    Reply
  3. Isabel

    Ik ben daar dus zo jaloers op op mensen die dat kunnen, ‘k denk zelfs dat ik nog nooit een echte naaimachine van dichtbij gezien, kunt denken🙂

    Reply
  4. annava

    Awel dit zie ik nu graag ze. Goed voor mijn zelfbeeld. Ik ben toch niet de enige die dat niet kan.

    Maar niet opgeven, volgens mij komt dat wel na een tijd.

    Reply
  5. Pingback: ‘t Is in de sjakosh « Miestaflet

Leave a Reply

